دستگاه جک قیچی خودرو از جمله بالابرهای تعمیرگاهی است که در انواع روکار و توکار موجود میباشد ، مدل روکار این جک نیاز به زیرسازی و اصطلاحاً فونداسیون ندارد و مزیت آن قابل حمل بودن آن است . مدل توکار نیز همانطور که از نامش برمیآید نیاز به فونداسیون دارد و محکم به زمین محیط کار متصل می شود.
این جک خودرو را از زیر اتاق از زمین بلند می کند و می تواند چرخ ها را آزاد کند.
از این جک برای میزان فرمان (با تودلی) و کلیه تعمیراتی که نیاز به بالا بردن خودرو و مشاهده زیر خودرو باشد استفاده میکنند.
عملکرد این دستگاه بدین صورت است که دارای دو صفحه از جنس فولاد می باشد و توسط یک پمپ هیدرولیکی به تسمه های فولادی متصل می باشند. در هنگامی که صفحه ها روی زمین می باشند خودرو روی آنها رفته و تعمیرکار به کمک یک جعبه الکتریکی مجزا خودرو را بالا آورده و در ارتفاع دلخواه تنظیم و قفل می گردد تا تعمیرکار بتواند عملیات تعمیرات را روی خودرو انجام دهد. این نوع جک که به جک هفت و هشتی، جک قیچی، جک بالابر قیچی، جک قیچی صنعتی جک قیچی میزان فرمان، جک آسانسوری خودرو، جک ضربدری بالابر، جک قیچی ماشین سنگین، جک پارکینگی خودرو و … شناخته می شود.
این دستگاه از بخش های زیر تشکیل شده است :
1- پیستون ها
2- پمپ هیدرولیک
3- شیرهای دستی یا برقی
4- رمپ ها
5- منبع تغذیه
فروش و پشتیبانی